top of page

Jena Jang (KR) is a Korean audiovisual artist based in Prague and pursuing a PhD in time-based media at the Visual Communication Department at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem, Czechia. Her research, 'Contemporary Art of Healing (2019–2024)' is a multidisciplinary live performing art project that explores self-healing methods through audiovisual art mediums.

It explores combinations of energy harmony, dissonance, destructive collision and its circulation, mood shifting by sweating, and the experience of trance. She uses extended technique on the instrument to create a chaotic musical structure. Intense screaming is one of her methods for detoxification and trauma release. Her approach is to face traumatic memories directly, connect them to harsh noise, scream to vomit toxic emotional wounds in the unconscious mind, throw them in the air, and empty the mind by chanting.

Jena Jang .jpg

Zimmermann / Lienhard – „organ"

 

Obwohl die Klangerzeugung ihrer Instrumente derart unterschiedlich ist, lösen Tizia Zimmermann und Pablo Lienhard die Grenzen von akustisch und elektronisch erzeugten Klängen immer wieder auf. Manchmal verschmelzen sie zu einer, manchmal lässt das Duo die Welten aufeinanderprallen. Zimmermann / Lienhard spielen schon lange zusammen und haben ihre eigene musikalische Sprache gefunden. Das lässt sich bereits auf ihrem Debütalbum „kaputt“ hören (Wide Ear Records, 2021). Auf dieser Tour präsentieren die beiden ihr lang ersehntes zweites Album „organ" (Release am 29.02.2024, Wide Ear Records). Ihre Musik lässt sich irgendwo zwischen Ambient, Drone, Neuer Musik und Noise einordnen.

 

Tizia Zimmermann, Akkordeon

Pablo Lienhard, Oszillatoren

 

https://pablolienhard.com/Zimmermann-Lienhard

 

Zimmermann_Lienhard_Videostill2022.jpg
Stadt_Wien_Kultur_pos_rgb.png
BMKOES_Logo_srgb1.png

9.3.2024 19h30 Einlass
                                                       Seicht / Dumm
                                                                                  Ouls 

seicht/dumm

 

Halbkomponierter Lärmrock mit rhythmischen, sowie tonalen Elementen.

 

Hollaus: Tiefere Gitarre

Lingg: Kessel und Tschinellen

Wutti: Größere Blechtröte

Zichy: Tiefe Gitarre

https://seichtdumm.bandcamp.com/

 

ouls

Masen | Paulinger | Göstl | Anthofer

https://soundcloud.com/masen-paulinger-goestl

Unbenannt.jpg
Stadt_Wien_Kultur_pos_rgb.png
BMKOES_Logo_srgb1.png

14.3.2024 19h30 Einlass
                                                                 Free Forms

ABLAUF:
Alle Künstler*innen/Personen die vorort sind, stellen bis 19 uhr die Formationen und das Lineup des Abends zusammen.
Wünsche, Konzepte & Ideen könnt ihr uns auch vorab mitteilen.

SCHEDULE:
All artists/persons who are on site put together the formations and the lineup of the evening until 7 pm. you can also tell us your wishes, concepts & ideas in advance.


www.youtube.com/@freeformsINTERNATIONAL
https://youtu.be/51fn6YfDFoY?si=cO9w44yTjgztLJtY
https://youtu.be/g8ko_VnNrM4?si=9slvO6v2harRWNCH
https://youtu.be/F5_MhN01Pgo?si=_aXKauQnHAc5hAc8


Ein freier Dialog der Kreativen : Tänzer*innen, Musiker*innen, Maler*innen, Poet*innen und dem Publikum ; das nicht existente JETZT greift auf Raum und Zeit zu. die FREIE KOMMUNIKATION rückt ins Zentrum.
Frei Sm sinne von in „Augenhöhe, in gegenseitiger Akzeptanz; Hierarchie befreit bzw. befreiend“, offen kommunizierend und Grenzen überschreitend. FREE FORMS ist offen für alle Genres soferne sie sich dem freien, offenen, kreativen Dialog aussetzen wollen.

FREE-FORM-Logo001-scaled.jpg

16.3.2024 19h30 Einlass
                                                              PretBlaDuDem

PretBlaDuDem
Pretbla-was?!?!
Ja genau PretBlaDuDem!!
Ein Wort, nach alter Frankenstein-Manier zusammengeschustert aus den Nachnamen der
vier jungen Musiker, die sich im August 2019 zusammenfanden um miteinander Musik
zu machen und zu improvisieren.
Wenn diese vier Instrumentalisten sich dazu entschließen gemeinsam zu musizieren,
dann steht das Erzählen einer Geschichte im absoluten Fokus. Natürlich kann es
passieren, dass die Erzählung von vielen Nebenhandlungen zersetzt ist, und die
Zuhörer*innen diesen zeitweise nicht mehr folgen können. PretBlaDuDem gelingt es
jedoch immer wieder sich zu finden, sich gegenseitig zu spüren und so der Geschichte
gemeinsam auch unerwartete Wendungen zu verleihen.

Pretbladudem klein.jpg
Stadt_Wien_Kultur_pos_rgb.png
BMKOES_Logo_srgb1.png

21.3.2024 19h30 Einlass
                                                              Grandmothers Favourite

Grandmothers favourite (CZ/DE)

(modern creative, impro,

auto-composition) 

Post modern sudoku jazz

 

To mistake is the only chance for

something new to happen and

therefor isn’t a mistake. Unrehearsed,

impolite, unwashed, charismatic,

vicious sounds from the pit. Instant

compositions. The naive glorification

of improvising the new.

bierdümpfel.jpg

Jakub Švejnar - Drums, no input mixer, prepared objects, feedback fun, vocals, recorder

Daniel Bierdümpfl - Guitar, synth, fx, vocals, tape

  

Daniel Bierdümpfl is a Linz AT based autodidact multi-instrumentalist, jazz musician, composer, improviser & Artist. https://bieri-bieri.com/

 

Jakub Švejnar is a drummer, percussionist and improviser. Born in Zlín in 1995, he started playing the drumset at the age of 13 and moved to Prague to study at the conservatory of Jaroslav Ježek. During his studies, he developed a more experimental approach to playing and moved towards free improvisation, which became his main focus. Apart from the drumset, Jakub uses various percussion, objects, no-input mixer and voice.

He’s an up-and-coming player on the Prague improvisation and jazz scene and is member of bands such as Jungle Debris, Grandmothers Favourite, Pudlax, Uthando, Pátra/Švejnar and Dust In The Groove. He premiéred new-music compositions with ensembles/composers: Dust in the Groove (Michal Wróblewski – Game no.5), PMP Ensemble (Anthony Braxton – Trillium X), Petr Hora - The Theatrical Stroll of a Diamond Spider, Elia Morreti (Once Enea Stuck a Seed In My Ear), Timotheé Quost (A Tool Is A Tool) and also coolaborates with performance and dance theather ensembles – Špatné divadlo, Me-Sa Company and Divadlo Continuo.

 

LIVE
https://www.youtube.com/playlist?list=PLI6hOvxWSbsgTchf5FaaAv78GZA1kuen


EP

https://distrokid.com/hyperfollow/grandmothersfavourite/root-canal-therapy


IG

https://www.instagram.com/grandmothers_favourite/

https://www.instagram.com/shvey.jaku/
https://www.instagram.com/danielbierduempfl/

Stadt_Wien_Kultur_pos_rgb.png
BMKOES_Logo_srgb1.png

23.3.2024 19h30 Einlass
                          
Luisa Muhr, Gloria Damijan, Günther Albrecht

Muhr / Damijan / Albrecht: Unfamiliar Sounds


Luisa Muhr - voice
Gloria Damijan - extended toy piano and found objects
Günther Albrecht - electronics

Copy of Copy of Vienna, AT 20. Märza.jpg

Was ist Geräusch, was ist Musik und muss es denn überhaupt einen Unterschied geben? Wo hört das eine auf, wo fängt das andere an? Kann man zuhören, ohne das Gehörte in eine "kategorisierende Schublade" stecken zu müssen? 

Zum ersten Mal im Trio sorgen Luisa Muhr, Gloria Damijan und Günther Albrecht für einen spannenden Abend von freier Improvisation.

Im Zentrum steht diesmal das Zwischenspiel von Stimme, Elektronik und Objekten, so wie dem extended Toy Piano. 

Stadt_Wien_Kultur_pos_rgb.png
BMKOES_Logo_srgb1.png
bottom of page