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8. Juli 2023 19h30 Einlass 
                                    Superluft & Christian Marien                                                                                 Christina Ruf

SUPERLUFT & Christian Marien

Anke Lucks - Posaune

Almut Schlichting - Baritonsaxophon Christian Reiner - Stimme

Christian Marien - Schlagzeug

SUPERLUFT sind drei Improvisator:innen aus Wien und Berlin. Mit Stimme, Posaune und Baritonsaxophon spielen sie sich durch ein Universum aus Geräuschen, Grooves und dadaistischen Textfragmenten. Das Trio lernte sich bei einem spontanen Konzert im Rahmen des Jazz&TheCity Festival 2022 in Salzburg kennen. Im Juni 2023 hatten sie die Gelegenheit, während des SuperGau Festivals im österreichischen Lungau eine Woche lang intensiv zusammen zu arbeiten.
https://almutschlichting.de/superluft/

Foto: Masha Rodigina

Mit von der Partie ist Schlagzeuger Christian Marien, über den Hannes Schweiger jüngst im „freistil“ Magazin schrieb: „Er ist ein Hansdampf in vielen rhythmischen Gassen des Jazz-Bezirks und dessen avancierter, improvisationsaffinen Nachbarschaft. Mit bemerkenswertem Kreativreservoir, das ihn auch als einen der umtriebigsten Akteure der Berliner Improvisationsszene auszeichnet, mit ebenso beachtlichem internationalem Wirkungsbereich, schlägt er sich durch musikalische Grundrisse.”
http://www.christianmarien.de/

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Foto: Thomas Bratzke

Christina Ruf arbeitet in klanglichen und formativen Dimensionen an und durch ihr Instrument, die nur noch in Reflexionen ein klassisches Spiel andeuten. Vielmehr verleiht ihr die Verwendung eines 6-saitigen E-Cellos, diverser Effektpedale und Elektronik auf Form und Klang einzuwirken, zu manipulieren und zu erweitern, einen eigenständigen Ausdruck. Oft weite, dunkle Klangflächen konstruierend, schafft sie in ihrem Werk mit authentischem Ideenreichtum nicht bloß eine Performance abzuliefern, sondern zu berühren.“ (Klaus Wohlgemut)
https://www.christinaruf.com/

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12. Juli 2023 19h30 Einlass 
                                                        Temenos 

Temenos is the sacred place of sanctuary in Greek myth and the semi-improvised project of Heinzel aka Fließgewässer (electronics, bass, saz), Marta (clarinet, guitar) and Nicolas (drums, objects). Fragments of psychedelia and sparse blues guitar stop and start, shimmer and haze, probe, wither. Lithe clarinet lines soar above raindrop percussion, bass burbles and throbs. Dense fourth-world squall resolves into chiming proto-punk and krautrock groove. Can, Loren Conners, Velvet Underground, Wipers, Part Wild Horses Mane on Both Sides, Corsano-Flower duo.

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17. Juli 2023 19h30 Einlass 
                                          Poisonous Frequencies
                                                                        Sindre Bjerga 

Petr Vrba - Trumpet & electronics

Tomislav Federsel - Guitar

Didi Kern - Drums
 

Poisonous Frequencies is actually a power trio, although instrumental fun and exaggeration creep into the thrilling energy of their performances. Petr Vrba discovers the possibilities of an electrified trumpet disguised as an electric guitar, and Tomislav Federsel never stops in his search for the world's most hideous guitar sound while Didi Kern tries to squeeze some exquisite rhythms out of his drums!  

https://meteorismo.bandcamp.com/album/torschlusspanik

https://meteorismo.bandcamp.com/album/torschlusspanik

 

http://federsel.blogspot.cz

http://vrrrba.cz/

SINDRE BJERGA (NORWAY)
Bjerga has been active in the shady back alleys of experimental sound since the mid-1990s, exploring drone music, homemade low-tech electronics and sound collaging. He has been touring quite extensively around the world, Europe, UK, Argentina, Russia, Ukraine, South Korea and numerous times in Japan, playing several hundred gigs He has also held numerous workshops for children and adults building sound objects and self-made instruments. Lately Bjerga has been working more with cassette collages, utilizing found tapes as well as pre-recorded tapes, often mixing and stacking sounds from very different sources, creating these odd, unique and even embarrassing moments. The performative elements in the shows have also been highlighted more lately. Bjerga has been known to wander about in the audience, setting up spontaneous fragile "sound sculptures", tying audience members up with cassette tape exploring the relationship between artist and audience

https://www.youtube.com/watch?v=1nuKS8yrO1A&t=344s

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